عزممان را جزم کنیم و به اسارت آنها پایان دهیم

دفتر جنبش أمل لبنان در تهران به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد ربودن امام موسی صدر و ۲ همراهش بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
نه شهریور ۱۳۹۹، سال‌های اسارت امام موسی صدر و دو همراهش به ۴۲ می‌رسد. ربودن شخصیتی تأثیرگذار در عرصۀ سیاسی و اجتماعی و دینی لبنان و منطقۀ خاورمیانه بدون هیچ پاسخ‌گویی منطقی و قانع‌کننده امری است شگفت و ناپذیرفتنی.

جنبش أمل که خود مولودِ زمان‌آگاهی و تیزبینیِ امام موسی صدر است، از آغاز این ماجراجوییِ قذافیِ معدوم تلاش خود را به کار بست تا رهبر فرافرقه‌ای شیعیان لبنان را از اسارت برهاند و به عرصۀ فعالیت خود بازگرداند. حق آن بود که سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر اقداماتی چنان بکنند که مدت این اسارت به این عدد بهت‌آور نرسد.

لذا مجموعۀ اقدامات صورت‌گرفته در خور شخصیت امام صدر نبوده است. به این دلیل ساده که او همچنان در بند است و چشم انتظار رهایی. باید امروز همه‌مان عزممان را جزم کنیم تا اسارتِ این سه همراه را پایان دهیم.

نه شهریور امسال با عاشورای حسینی مصادف شده است. امام صدر حق‌خواهی و عدالت‌گستری و ستم‌ستیزی را از مکتب آن پیشوای شهیدان آموخته بود. امیدواریم و از همۀ حق‌خواهان و عدالت‌گستران و در صدر همه از مسئولان جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که با اقدامات خود این قصۀ رنج را زودتر ختم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.