برگزاری درس‌گفتارهای تاریخ و مشاهیر خاندان صدر

درس‌گفتارهای «خاندان صدر، تاریخ، جغرافیا و مشاهیر» با ارائه دکتر محسن کمالیان در اینستاگرام انتشارات راز نی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، دکتر محسن کمالیان، صدرپژوه و مولف آثار متعدد سلسله درس‌گفتارهایی را درباره خاندان صدر آغاز کرده است.

در این درس‌گفتارها که با نام «خاندان صدر، تاریخ، جغرافیا و مشاهیر» در صفحه اینستاگرام انتشارات راز نی برگزار می‌شود، به مباحث و سوالات زیر پرداخته می‌شود:


موسس خاندان صدر چه کسی است؟ چرا این خاندان، صدر نامیده شد؟ اهمیت خاندان صدر در چه چیز است و ریشه‌های تاریخی‌شان در کجاست؟ آنها چگونه در مناطق مختلف ایران، عراق و لبنان گسترش پیدا کردند؟

دکتر کمالیان در مقاله‌ای با نام خاندان صدر در ایران که در فصلنامه ایران‌شناسی منتشر شده، درباره این خاندان نوشته است:

«خاندان صدر، یکی از اصیل‌ترین بیوت روحانیت شیعه است که نسب پدری‌اش به ‌امام موسی کاظم(ع) می‌رسد. بیش از دو قرن پیش در اصفهان بنیان نهاده شد و تدریجا در مناطق مختلف ایران، عراق و لبنان گسترش یافت. ریشه‌های تاریخی‌اش به لبنان و عراق بازمی‌گردد.
طی یک‌ونیم قرن گذشته بیش از هر بیت روحانی دیگر در زعامت حیات دینی، اجتماعی و سیاسی عالم تشیع نقش‌آفرین بوده­ است. همچنین صدها شخصیت فرهیخته‌ حوزوی و دانشگاهی در عرصه‌های علم، ادب، فرهنگ، صنعت، طب، اجتماع و سیاست به‌ جامعه تقدیم و بارها در طول تاریخ هزینه‌ پـایبندی بر باورهـا و ارزش‌های خود را بـا اسارت، تبعید و شهـادت پـرداخت کرده­ است.»

تا کنون ۲ جلسه از این درس‌گفتارها برگزار شده و جلسه سوم آن، ۳ شهریور ساعت ۱۸ در پخش زنده اینستاگرام راز نی برگزار می‌شود.

فایل‌های هر درس‌گفتار بعد از برگزاری در صفحه اینستاگرام و‌کانال تلگرام انتشارات راز نی منتشر می‌شود: @raze.ney

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.