تجدید چاپ کتاب «لبنان به روایت امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران»

کتاب «لبنان به روایت امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران» روایتی است از نقش شیعیان در لبنان، جنگ‌های داخلی، نیروهای بیگانه و احزاب داخلی لبنان که به زودی چاپ دوم آن منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، چاپ نخست این کتاب در انتشارات موسسه در سال ۱۳۸۸ به بازار آمد و چاپ دوم آن با ویرایش جدید، نمایه سازی و اضافه شدن تصاویر به زودی به دست علاقه‌مندان و مخاطبان این موضوع خواهد رسید.

این کتاب حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین علی حجتی کرمانی است که با مطرح کردن پرسش‌هایی از امام موسی صدر و شهید چمران و نیز جمع‌آوری برخی نامه‌های چمران که در آنها به‌ این مسئله پرداخته‌ شده، پرتو روشن‌کننده‌ای بر حوادث آن سال‌های لبنان افکنده است. این کتاب ابتدا در سال ۱۳۶۳ در انتشارات قلم به چاپ رسیده بود.

اهمیت روایت‌های این کتاب نیز در این است که امام صدر و شهید چمران هر دو در متن حوادث لبنان بوده‌ و نقش و حضور جدی داشتند. مرحوم حجتی کرمانی در مقدمه این کتاب اشاره می‌کند:
«این کتاب مشتمل بر تحلیل‌های واقعی، مخلصانه و دردمندانه امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان و همکار، هم‌فکر، هم‌رزم وفادار و صادق وی، سردار شهید دکتر مصطفی چمران است که ما را با بسیاری از زوایا و ابعاد این فاجعه آشنا می‌کند. تحلیل‌های این دو شخصیت برجسته در میان تحلیل‌های گوناگون که معمولا از محافل غربی یا شرقی منتشر می‌شود و یا حداقل صبغه شرقی یا غربی دارد، از آنچنان صداقت و صراحت و بی‌طرفی و واقع‌نگری و حق‌پرستی برخوردار است که این ویژگی‌ها را در سایر تحلیل‌ها نمی‌توان یافت یا به‌ندرت یافت می‌شود.»

برخی از عناوین منتشر شده در این کتاب به شرح زیر است:

  • شرح حال و فعالیت‌های امام موسی صدر در لبنان
  • پاسخ امام موسی صدر به نامه علی حجتی کرمانی
  • نوشته‌هایی از امام صدر درباره بحران لبنان و جنگ داخلی در حدود ۴۰ صفحه با نام: شیعیان در کام طوفان
  • تجزیه و تحلیل اخبار و اوضاع لبنان و نقش مهم شیعیان به قلم دکتر چمران
  • ۱۰ نامه از شهید دکتر مصطفی چمران خطاب به دکتر صادق طباطبایی
  • حقایق مربوط به سقوط نبعه به قلم دکتر چمران
  • چند پیوست با موضوع مصاحبه امام موسی صدر درباره فلسطین و صهیونیسم و زندگینامه مختصری از دکتر چمران
  • تصاویر و نمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.