درس گفتار ۴۱ اندیشه و عمل

چهل‌و‌یکمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل
امنیت در اندیشه امام موسی صدر

درس گفتار ۴۱ اندیشه و عمل

امنیت در دنیای امروز، چه در جهان اسلام و چه غیر از آن، وضعیت نابه‌سامانی دارد. می‌­توان با تکیه بر اندیشۀ کسی مثل امام موسی صدر راه‌حلی اسلامی برای ارتقای امنیت و صلح در جهان کنونی ارائه کرد؛ زیرا او در کانون بحران­‌های مختلف آزمون موفقی را سپری کرده است. از طرف دیگر، امام صدر نگاهی سیستمی و جامع و هدفمند به اسلام دارد. با همین نگاه او از میزان در آیۀ «والماء رفعها و وضع المیزان» نظم درمی‌­یابد. سپس، به تشکل می‌­رسد و معتقد است که انسان­‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند و تشکل ایجاد کنند تا وضعشان سامان یابد.

خلاصه درس‌گفتار

دکتر نجف لک‌زایی، سال ۱۳۴۸ در سیستان‌ و‌ بلوچستان متولد شده است. او هم‌زمان با تحصیل در حوزه علمیه، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم سیاسى در مقاطع کارشناسى، کارشناسى ارشد و دکترى به پایان رساند و استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم در این رشته شد.

ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ریاست پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، عضویت در هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل‌البیت علیهم‌السلام و مدیریت گروه معارف اسلامی دانشگاه باقرالعلوم از جمله سوابق اجرایی نجف لک‌زایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.