انتشار کتاب برای انسان

انتشار کتابی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های تشکیلاتی امام صدر

اولین چاپ کتاب «برای انسان: جنبش أمل؛ زمینه‌ها و مبانی» وارد بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، «برای انسان: جنبش أمل؛ زمینه‌ها و مبانی» کتاب دوازدهم از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» است که با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، بهمن ماه امسال وارد بازار نشر شده است.

این کتاب به شناخت و معرفی جنبش امل که یکی از دستاوردهای مهم امام موسی صدر است، می‌پردازد. امام صدر در سال ۱۹۷۵ میلادی ولادت جنبش أمل را رسما اعلام کرد. جنبش أمل یکی از سازمان‌های کلانی است که ایشان در دورۀ قریب به بیست سال حضورش در لبنان پایه گذاری کرد.

کتاب «برای انسان: جنبش أمل؛ زمینه‌ها و مبانی» با پاسخ به برخی از پرسش‌ها سعی در شناساندن این حرکت مهم امام صدر دارد. حرکتی که واجد ابعاد سیاسی و اجتماعی و دینی است و شناخت آن، رهیافتی است به اندیشه و عمل امام موسی صدر. اینکه چرا امام صدر شش سال پس از آغاز به کار مجلس اعلا، دست به پایه‌گذاری نهادی دیگر زد؟ زمینه‌های تاریخی و سیاسی و اجتماعی این جنبش کدام‌اند؟ جنبش أمل چه مؤلفه یا مؤلفه‌هایی دارد؟ آیا امام صدر برای این حرکت نظامی و اجتماعی و سیاسی خود پشتوانه‌های دینی هم بر می شمارد؟ آیا این جنبش حرکت و جریانی شیعی است یا فرافرقه‌ای؟ و … نمونه‌ای از پرسش‌های پاسخ داده شده در این کتاب است.

امام صدر تا روز حضورش در عرصۀ اجتماعی و سیاسی لبنان، در پیام‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و مقالات و درس گفتارهای متعددی به این پرسش ها پرداخته است. در انتخاب متون این کتاب سعی شده که مطالب به‌گونه‌ای باشد که هم تکرار مطلب به حداقل برسد هم کتاب حتی المقدور جامع و ناظر به همۀ ابعاد این حرکت باشد و همچنین برای مخاطب ایرانی مناسب باشد.

نوشته‌ها و گفته‌های مرتبط امام صدر از مجموعۀ گام‌ به ‌گام با امام انتخاب و در سه فصل گنجانده شده است. فصل نخست حاوی درس‌گفتارهای او برای اعضای ارشد جنبش أمل است. فصل دوم مطالبی است که امام صدر در اولین کنگرۀ جنبش أمل مطرح کرده است، این کنگره تنها کنگرۀ جنبش است که در زمان حضور امام برگزار شد. فصل سوم نیز حاوی دیدگاه‌هایی از امام موسی صدر است که در مجامع عمومی دربارۀ جنبش بیان کرده‌ است.

مقدمه‌‌ مفصلی نیز در ابتدای کتاب به قلم مهدی فرخیان منتشر شده که خواندن آن به محتوا و مطالب مطرح شده در کتاب معنا می‌دهد و چارچوب آنها را برای مخاطب روشن می‌کند. لازم به یادآوری است که انتخاب و چینش متون کتاب نیز بر عهده مهدی فرخیان، از مترجمان آثار امام موسی صدر و مجموعه ۱۲ جلدی گام به گام با امام  بوده است.

کتاب «برای انسان: جنبش أمل؛ زمینه‌ها و مبانی» در ۵۵۸ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه شده است. برای سفارش اینترنتی این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

https://imamsadr.ir/product/12453/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.