نبیه بری

نبیه بری: در تلاشیم تا امام و برادرانش از زندان‌های لیبی آزاد شوند

رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان در همایش سالگرد ربودن امام موسی صدر و ۲همراهش در شهر نبطیه تاکید کرد: «ما در حال تلاش برای آزاد کردن امام و برادرانش از زندان‌های لیبی و قلب توطئه هستیم. نتایج همه تحقیقات و اعترافات می‌دهد که ربوده‌شدگان در سال‌های سخت گذشته مدام در حال انتقال از زندانی به زندان دیگر بوده‌اند.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مراسم بزرگداشت امام موسی صدر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن ایشان و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین عصر دیروز، نهم شهریورماه در شهر نبطیه لبنان برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از وزرا، نمایندگان، خانواده امام موسی صدر، هیئت‌های فلسطینی و دوستداران امام صدر حضور داشتند. نبیه بری، رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره پیگیری پرونده ربودن گفت: «ما در حال تلاش برای آزاد کردن امام و برادرانش از زندان‌های لیبی و قلب توطئه هستیم و در قاموس و اصول ما چیزی جز آزادی ایشان وجود ندارد. نتایج تحقیقات و اعترافات همه در این نقطه به اشتراک می‌رسند که ربوده‌شدگان در سال‌های سخت گذشته مدام در حال انتقال از زندانی به زندان دیگر بوده‌اند.»

نبیه بری افزود: «هیچ لحظه‌ای وجود ندارد که امکان اقدامی واقعی برای آزاد کردن باشد اما جنبش امل دست به اقدام نزده باشد. این یک مأموریت مقدس است که گذران سال‌ها و دردهای دوری و تلاش برای مسکوت‌گذاشتن این موضوع آن را از میان نمی‌برد.»

رئیس جنبش امل با اشاره به شایعات و دروغ‌پردازی‌هایی که درباره پرونده وجود دارد، عنوان کرد: «هر از چند گاهی اخباری جهت‌دهی‌شده با هدف گمراه‌سازی و فریب به دست ما می‌رسد. به همین علت به شما می‌گویم به هیچ کدام از این‌ها گوش نسپارید. چون ریاست جنبش امل و خانواده‌ امام صدر و هیئت رسمی پی‌گیری، اخبار صحیح را در اختیار دارند.»

رئیس پارلمان لبنان ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضایی این کشور برای بررسی و صدور حکم جلب متهمان پرونده ربودن امام موسی صدر و ۲همراهش، گفت: «بار دیگر از دولت و وزارتخانه‌های لبنان و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم تمام تلاششان را برای اجرای بیانیه‌ کابینه به انجام برسانند. هیئت رسمی پی‌گیری با وجود شرایط دشوار لیبی، تماس‌هایش را با طرف‌های مربوطه در این کشور سرعت بخشیده است تا دادستان کل و مسئولان دیگر لیبی را وادار کند که برای اجرای تفاهم‌نامه دوجانبه مربوط به قضیه‌ امام تلاش کنند و باب همکاری جدی و صادقانه را بگشایند. در همین باره اشاره می‌کنم که بازپرس پرونده در لبنان برای سیف الاسلام قذافی و ۹نفر لیبیایی دیگر، قرار غیابی بازداشت صادر کرده  که بستری مناسب برای ارجاع قرارهای بازداشت به پلیس بین الملل و تحقق این احکام است.»

نبیه بری همچنین با اشاره به همکاری و همدردی مردم با این قضیه،یادآور شد: «شمار همین جمعیت حاضر نشان‌دهنده‌ میزان اصرار سرتاسر لبنان به اولویت داشتن این قضیه است و این‌که هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط با طرف لیبیایی پیش از همکاری در این قضیه امکان‌پذیر نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.